Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (R&D) ΣΤΗΝ ΕΕ (EUROPEAN UNION'S POLICIES IN EDUCATION,TRAINING,RESEARCH & INNOVATION

(DES320) -  ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΣΔΕΡΑΚΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Κάθε Παρασκευή 11.15-14.00 KEKT 335

Διδάσκουσες: Φωτεινή Ασδεράκη, Καθηγήτρια 

 

Χριστίνα Κοντογουλίδου, ΕΕΔΙΠ

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Στο μάθημα εξετάζονται οι Πολιτικές για την Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Ανώτατη εκπαίδευση, Έρευνα και Καινοτομία της ΕΕ. Οι φοιτητές μελετούν τη διαμόρφωση αυτών των πολιτικών, το θεσμικό πλαίσιο καθώς και τα ευρωπαϊκά εργαλεία για την ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των κρατών μελών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας και στα ευρωπαϊκά προγράμματα. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν επίσης με τις διάφορες ιστοσελίδες της ΕΕ για τη διεθνοποίηση των σπουδών και της έρευνας, την αναζήτηση υποτροφιών, εύρεσης εργασίας, ερευνητικών προγραμμάτων καθώς και προγράμματα που αφορούν τον εθελοντισμό.

The course examines the European Policies for Education, Training (VET), Higher Education, Research and Innovation. Students study the formulation of these policies, the institutional framework as well as the European tools for developing cooperation between Member States. Particular emphasis is placed on the European Education Area, the European Higher Education Area and the European Research Area and the European programs. Students will also be introduced to the various EU websites for the internationalization of study and research, the search for scholarships, job placement, research programs as well as volunteering programs.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι φοιτητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα εξοικειωθούν με τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και της πολιτικής για την έρευνα και καινοτομία σε ευρωπαϊκό επίπεδο και παράλληλα με την πορεία της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Θα αντιληφθούν, το ρόλο των κύριων δρώντων, και θα μελετήσουν συγκριτικά την εφαρμογή στα κράτη μέλη. Παράλληλα θα μάθουν να ερευνούν σε πρωτογενείς, δευτερογενείς και διαδυκτιακές πηγές και να εκφέρουν αξιολογικές κρίσεις. Επιπλέον, θα πρέπει να ερευνούν και να συνθέτουν σύντομες επιστημονικές εργασίες πάνω στις συγκεκριμένες πολιτικές 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  1. Η Ευρώπη της Γνώσης
  2. Ο Ευρωπαϊκός Εκπαιδευτικός Χώρος
  3. Τα προγράμματα European Universities και Erasmus Mundus
  4. Ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης
  5. Το Πρόγραμμα Erasmus για κινητικότητα και πρακτική άσκηση
  6. Η Ευρώπη του Εθελοντισμού
  7. Ο Ευρωπαϊκός Χώρος Έρευνας 
  8. Προγράμματα και Πύλες για Ερευνητές (Euraxess), Ηorizon Europe, Marie Curie
  9. Πολιτική για την Καινοτομία
  10. Η Νέα Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση
  11. Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση (Digital Education Action Plan)
  12. Μια Ευρώπη έτοιμη για την Ψηφιακή Εποχή- Ψηφιακοί Στόχοι για το 2030 
  13. Η πράξη για την τεχνητή νοημοσύνη- ευκαιρίες και προκλήσεις (AI enters into force- opportunities and challenges)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση στο πλαίσιο του μαθήματος για την εξεταστική Φεβρουαρίου βασίζεται σε γραπτή εξέταση την ημέρα των εξετάσεων Για την εξέταση μπορείτε να διαβάσετε το περιεχόμενο στην περιοχή Έγγραφα και απαραιτήτως τα Θεματολογικά Δελτία

 

Journals

European Educational Research Journal

European Journal of Higher Education

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ/ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Βιβλίο [59394875]: Η ΑΝΕΚΚΛΗΤΗ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ, Νίκος Παπαδάκης Λεπτομέρειες
    • Βιβλίο [122076459]: ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΟΦΙΑ ΑΠ. ΜΠΟΥΤΣΙΟΥΚΗ Λεπτομέρειες
    • Βιβλίο [122082054]: Το Κοινωνικό Κράτος στην Ελλάδα, Τζαγκαράκης Στυλιανός Λεπτομέρειες
  • Asderaki, F. (2022). The European Education Area(s): Towards a New Governance Architecture in Education and Training. In Despoina Anagnostopoulou and Dimitrios Skiadas (Eds): Higher Education and Research in the European Union: Mobility schemes, social rights and youth policies, Chapt 7, 125-147. DOI : 10.1007/978-3-030-85690-8
  • Ασδεράκη Φ. (2022),  40 χρόνια της Ελλάδας στην ΕΕ: Εξευρωπαϊσμός των εκπαιδευτικών πολιτικών στο Πασσάς, Α., Αρβανιτόπουλος, Κ. και Κοππά, Μ. (2022), Ελλάδα -Ευρωπαϊκή Ένωση . Μια σχέση “μέσα από σαράντα κύματα 1981-2021, 490-539.
  • Ασδεράκη, Φ. (2017), «Η Ευρώπη της Γνώσης», Διεθνής κι Ευρωπαϊκή Πολιτική, Τετραμηνιαία Πολιτική και Οικονομική Επιθεώρηση, Αφιέρωμα στα 60 χρόνια της ΕΕ από τη «Διεθνή και Ευρωπαϊκή Πολιτική», Ειδικό τεύχος, Μάρτιος-Ιούνιος 2017, εκδ. Παπαζήση
  • Ασδεράκη, Φ. (2016), Ευρωπαϊκές Πολιτικές για τη Γνώση: Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Έρευνα και Καινοτομία στο Ν. Μαραβέγιας, (επιμ) Ευρωπαϊκή ένωση – Δημιουργία, εξέλιξη, προοπτικές  εκδ Κριτική σσ 485-518.

Έγγραφα της ΕΕ που είναι ανεβασμένα στο e-class και πληροφορίες από τον ιστότοπο της ΕΕ για τις σχετικές πολιτικές

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/index_en.htm

http://www.ehea.info/

http://ec.europa.eu/research/index.cfm

http://ec.europa.eu/research/era/index_en.htm

Τρόπος εξέτασης: Take home exam 

Ωρες Γραφείου: Πέμπτη 15.00-16.00

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021