Παρουσίαση/Προβολή
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ_Δ.ΚΑΜΠΗΣ
(ΔΕΟΙΚ01-3 ) - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Η Μικροοικονομική Θεωρία ως μέρος της Οικονομικής Επιστήμης ασχολείται με τον Ρόλο της Επιχείρησης μέσα στο Οικονομικό Κύκλωμα, τον Ρόλο του Κλάδου (βάσει ταξινόμησης κωδικού δραστηριότητας κάθε επιχείρησης) & της Δομής Αγοράς και τον Ρόλο του Ευρύτερου Εξωτερικού Περιβάλλοντος (Θεσμοί, Τεχνολογία/Καινοτομία) στην διαμόρφωση του τρόπου λειτουργίας κάθε επιχείρησης. Παράλληλα, η Μικροοικονομική Θεωρία θεμελιώνει τις Αρχές, Αξιώματα και Μεθοδολογικές προσεγγίσεις επι των οποίων στηρίζονται οι επιμέρους επιστήμες - γνωστικά πεδία των Λειτουργιών της Επιχείρησης (Παραγωγή, Μάνατζμεντ, Μάρκετινγκ, Χρηματοοικονομική και Έρευνα & Ανάπτυξη).
Η μελέτη της Μικροοικονομικής Θεωρίας δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη του έτερου κλάδου της Οικονομικής Επιστήμης που αφορά την Μακροοικονομική καθότι η αλληλεπίδραση τους είναι άμεση και επίσης ιστορικά έχουν αναπτυχθεί απο τον Adam Smith μέχρι και μετά τον Keynes ως ενιαίο σύνολο.
Η μεθοδολογία του μαθήματος που υιοθετείται είναι αυτή της εφαρμοσμένης Μικροοικονομικής όπου συνδυάζει τρέχοντα ζητήματα της Ελληνικής και Παγκόσμιας Οικονομικής Επικαιρότητας με την θεωρία αναδρομικά του τι ίσχυε και του τι πραγματικά ισχύει σήμερα καθότι η εξέλιξη σε κάθε επιστήμη είναι δυναμική και διαχρονική για να εξυπηρετεί τόσο αυτούς που αναλαμβάνουν αποφάσεις στις επιχειρήσεις (managers - investors) όσο και τους policy makers.
Για την κατανόηση και όχι αποστήθιση εννοιών και διαδικασιών θα χρησιμοποιούνται μελέτες περίπτωσης (case studies) επι των οποίων θα επιλύονται ασκήσεις - επιχειρηματικά ερωτήματα καθώς και υποχρεωτική συγγραφή εργασιών με τη μορφή essays.
Σημείο αναφοράς της μελέτης σας θα είναι αφενός η παρακολούθηση των διαλέξεων αλλά και το υλικό που αναρτείται στο eclass του μαθήματος σε κάθε μάθημα-διάλεξη και αποτελείται απο την ίδια τη διάλεξη, τρέχουσες βιβλιογραφικές αναφορές, επεξηγηματικές σημειώσεις, ασκήσεις και υποδείγματα.
Παράλληλα θα εκπαιδευτείτε στην μεθοδολογία συγγραφής εργασιών, στη χρήση "αξιόπιστων" πηγών πληροφόρησης, στην ορθολογική χρήση LLMs - AI platforms and Generative AI Platforms, Microsoft Office (excel).
Τι απαιτείται απο τους φοιτητές/τριες: α) η παρακολούθηση των διαλέξεων και η συμμετοχή τους με προετοιμασία βάσει οδηγιών, β) η συστηματική μελέτη της ύλης και η κατάλληλη προετοιμασία των εργασιών και πάνω απο όλα η διάθεση για εξερεύνηση.
Τι δεν επιτρέπεται: α) η αποστήθιση που αντικαθίσταται πλέον απο την κατανόηση και β) η μη προσπάθεια βελτίωσης των αγγλικών σας και η απόκτηση πιστοποίησης απο τη Microsoft στη χρήση του πακέτου Office.
ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙΤΕ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΕ ΒΑΣΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΛΑΔΟΥ, ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΚΛΠ
2 ΣΥΝΕΠΑΚΟΛΟΥΘΑ ΘΑ ΑΝΑΛΥΘΟΥΝ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ & ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΤΥΠΩΝ ΜΟΡΦΗΣ ΑΓΟΡΑΣ. ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΛΑΘΟΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΈΝΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
3. ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΕΡΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΑΙΓΧΝΙΩΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΕ ΤΗΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΤΟΥ NASH (ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΥ).
4. ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ Η ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΙΝ ΟΛΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΌΠΩΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ, ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ, ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΛΠ.
5. ΘΑ ΔΙΔΑΧΤΕΙΤΕ ΠΟΤΕ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΕΞΩΓΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ (EXTERNALITIES) ΑΠΌ ΤΗ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ. ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΩΣ ΟΙ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΥΠΕΡΑΞΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
6. ΘΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΆ ΠΟΣΟ ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΊΝΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟ ΠΟΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ/ΚΛΑΔΟ.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα