ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
(ODE564) - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΓΟΡΑΚΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος "Κοινωνική Επιχειρηματικότητα", οι ενότητες που θα παρουσιαστούν έχουν σκοπό να βοηθήσουν τις φοιτήτριες και τους φοιτητές να γνωρίσουν και να αναλύσουν την έννοια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και να εστιάσουν στις παραμέτρους των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της.
Στόχος του μαθήματος είναι να παρέχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες στις φοιτήτριες και τους φοιτητές για να κατανοήσουν τις διάφορες μορφές κοινωνικής επιχειρηματικότητας, οι οποίες επιδιώκουν κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους παράλληλα με την οικονομική βιωσιμότητα. Το μάθημα "Κοινωνική Επιχειρηματικότητα", επικεντρώνεται στις αρχές, τις πρακτικές και τις προκλήσεις της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης (Crowdfunding, κοινωνική χρηματοδότηση κα.).
Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, θα αναλυθούν οι θεωρητικές προσεγγίσεις της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας (θεωρίες κοινωνικού κεφαλαίου) και ο κοινωνικός της αντίκτυπος στη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα (μέθοδοι αξιολόγησης κοινωνικού αντίκτυπου). Επιπλέον, θα αναλυθούν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στις κοινωνικές επιχειρήσεις τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο νομικό πλαίσιο, στις πολιτικές υποστήριξης και στα κίνητρα για κοινωνικές επιχειρήσεις, στην Ελλάδα και διεθνώς. Επίσης, θα αναλυθούν οι διεθνείς πρακτικές στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, με αναφορά σε παραδείγματα από επιτυχημένες κοινωνικές επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο των διαλέξεων, θα αναλυθεί η σχέση μεταξύ Kοινωνικής Eπιχειρηματικότητας και βιώσιμης ανάπτυξης. Τέλος, θα αναλυθεί ο ρόλος της καινοτομίας και της τεχνολογίας στις κοινωνικές επιχειρήσεις, με έμφαση στις καινοτόμες πρακτικές και εφαρμογές, καθώς και στην έννοια της κοινωνικής καινοτομίας. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, θα αναλυθούν πραγματικά επιχειρηματικά παραδείγματα, με στόχο να ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή των φοιτητριών και των φοιτητών και την εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων στην πράξη.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και αρχές της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Κατανοήσουν τα κρίσιμα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Κατανοήσουν το ρόλο των εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης της επιχειρηματικότητας.
Αναπτύξουν ικανότητες διερεύνησης και ανάλυσης των προκλήσεων της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Κατανοήσουν τις πρακτικές που ακολουθούν οι κοινωνικές επιχειρήσεις στο ελληνικό και διεθνές επιχειρηματικόπεριβάλλον.
Αναπτύξουν επιχειρηματικές δεξιότητες και να ενθαρρύνουν την καινοτομία στις κοινωνικές επιχειρήσεις.
Κατανοήσουν τις διαδικασίες για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στιςκοινωνικές ανάγκες.
Αναγνωρίσουν τη σημασία της κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης στην επιχειρηματική δραστηριότητα.
Κατανοήσουν το ρόλο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Αναπτύξουν επιχειρηματικές ιδέες που ενισχύουν τη βιωσιμότητα και τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.
Κατανοήσουν τη σημασία της προώθησης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Αναπτύξουν επιχειρηματικά σχέδια για την επίτευξη των στόχων των κοινωνικών επιχειρήσεων.
|
Ως βασικό εγχειρίδιο του μαθήματος προτείνεται το εξής:
Σαρρή Κατερίνα, Τριχοπούλου Άννα. Επιχειρηματικότητα και Κοινωνική Οικονομία, 1η Έκδ., ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., 2017. ISBN: 9789604186815
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 23 Ιουλίου 2024