Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Οικονομική της εκπαίδευσης

(ΟΚΟΙΚ64) -  ΘΕΟΛΟΓΟΣ - ΜΙΧΑΗΛ ΧΛΕΤΣΟΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εξηγήσει στους εκπαιδευόμενους τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Τα οικονομικά εκπαίδευσης αναλύουν ερωτήματα που αφορούν τις αποφάσεις των ατόμων να επενδύσουν στην εκπαίδευση, τους προσδιοριστικούς παράγοντες που καθορίζουν και επηρεάζουν τη ζήτηση και την προσφορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τους τρόπους χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τις παρεμβάσεις του κράτους στην αγορά των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τον αποτελεσματικό σχεδιασμό των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και την αποτελεσματική κατανομή των εκπαιδευτικών πόρων, τη μακροχρόνια επίδραση της εκπαίδευσης στη φτώχεια, τις οικονομικές ανισότητες, την ανεργία και την οικονομική μεγέθυνση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εξηγήσει στους εκπαιδευόμενους τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Τα οικονομικά εκπαίδευσης αναλύουν ερωτήματα που αφορούν τις αποφάσεις των ατόμων να επενδύσουν στην εκπαίδευση, τους προσδιοριστικούς παράγοντες που καθορίζουν και επηρεάζουν τη ζήτηση και την προσφορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τους τρόπους χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τις παρεμβάσεις του κράτους στην αγορά των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τον αποτελεσματικό σχεδιασμό των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και την αποτελεσματική κατανομή των εκπαιδευτικών πόρων, τη μακροχρόνια επίδραση της εκπαίδευσης στη φτώχεια, τις οικονομικές ανισότητες, την ανεργία και την οικονομική μεγέθυνση.

     

    ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

    1. Η εκπαίδευση ως αγαθό και η αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών 
    2. Η ζήτηση για υπηρεσίες εκπαίδευσης
    3. Η προσφορά υπηρεσιών εκπαίδευσης
    4. Ισορροπία στην αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών
    5. Κόστος και Χρηματοδότηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών
    6. Η επένδυση στην εκπαίδευση και οι αποδόσεις της
    7. Εκπαίδευση, διανομή εισοδήματος και ισότητα
    8. Η αγορά για εκπαιδευτικούς
    9. Θέματα προγραμματισμού στην εκπαίδευση. Εκπαίδευση και αγορά εργασίας
    10. Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη

    Μαθησιακοί στόχοι

    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να μπορούν να γνωρίζουν και να κατανοούν:

    • Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να μπορούν να:
    • κατανοούν την έννοια της αγοράς των εκπαιδευτικών υπηρεσιών
    • κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο αποφασίζει να επενδύσει στην εκπαίδευση
    • κατανοούν τους ρόλους της κρατικής παρέμβασης στην αγορά των εκπαιδευτικών υπηρεσιών
    • κατανοούν πως χρησιμοποιούνται οι πόροι στο χώρο της εκπαίδευσης και πως θα βελτιωθεί η αποτελεσματική τους χρήση
    • γνωρίζουν τους τρόπους χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, ποιες είναι οι βασικές τους διαφορές και ποιες είναι οι επιπτώσεις τους στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών
    • αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο οι αποφάσεις σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες επηρεάζουν κοινωνικά φαινόμενα όπως φτώχεια, οικονομικές ανισότητες, ανεργία και κοινωνικός αποκλεισμός
    • αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο οι αποφάσεις σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες επηρεάζουν και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ένταση αλλά και το μοντέλο οικονομικής μεγέθυνσης της χώρας

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών θα γίνει είτε στη βάση δύο προόδων που έχουν απαλλακτικό χαρακτήρα, είτε στη βάση της τελικής εξέτασης. Η δομή των προόδων και της τελικής εξέτασης είναι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι πρόδοι θα γίνουν εξ αποστάσεως μέσω του e-class και η τελική εξέταση θα είναι δια ζώσης. Όσοι συμμετέχουν και στις δύο προόδους και συγκεντρώσουν βαθμό προβιβάσιμο (πουλάχιστον 5), έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το μάθημα. Για όσους το επιθυμούν υπάρχει προαιρετική εργασία, το 10% του βαθμού της οποίας προστίθεται στον τελικό βαθμό που υπολογίζεται είτε από τις προόδους είτε από την τελική εξέταση. Δύναται η δυνατότητα σε όσους γράψει και στις δύο προόδους αλλά δεν τους ικανοποιεί ο βαθμός τους, να τις ακυρώσουν και να συμμετάσχουν στην τελική εξέταση.

    Διδάσκοντες

    Χλέτσος Μιχάλης, Καθηγητής

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με τη χρήση διαφανειών ανά διάλεξη. Οι παρουσιάσεις καθώς και οι σημειώσεις του διδάσκοντα αναρτώνται στο e-class του μαθήματος. Εκτός των παρουσιάσεων οι φοιτητές παροτρύνονται να μελετήσουν τα ακόλουθα εγχειρίδια :

    1. Lovenheim, M., Turner, S. (2020). Οικονομικά της εκπαίδευσης, εκδ. Broken Hill
    2. Ψαχαρόπουλος Γιώργος, Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Παπαζήση
    3. Γιαννακόπουλος Νικόλαος  και  Ντεμούσης  Μιχάλης,  Οικονομική  της  Εκπαίδευσης, εκδ. Κάλλιπος (https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3522)