Παρουσίαση/Προβολή
Στρατηγικός Σχεδιασμός για Δημόσιους Οργανισμούς (ΠΜΣ ΕΔΟΠ)
(OEP444) - ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΝΗΡΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα «Στρατηγικός Σχεδιασμός για Δημόσιους Οργανισμούς» έχει ως στόχο την παροχή όλων εκείνων των γνώσεων για την ανάπτυξη αποτελεσματικών και αποδοτικών επιχειρησιακών και επιχειρηματικών στρατηγικών ενός δημόσιου οργανισμού. Δηλαδή, αποσκοπεί στην ανάπτυξη εκείνων των εργαλείων που θα βοηθήσει τα στελέχη του αύριο τόσο στην ανάπτυξη θεμελιωδών ικανοτήτων και διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για έναν Δημόσιο Οργανισμό σε ένα πολυτάραχο και ευμετάβλητο περιβάλλον. Στο μάθημα αυτό, οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με τη σχολή του Σχεδιασμού (Design School) και τη μεθοδολογία της σε 3 διακριτά στάδια για τη βελτιστοποίηση της λήψης στρατηγικών αποφάσεων, δηλαδή 1) το στάδιο της ανάλυσης του περιβάλλοντος, 2) της επιλογή της στρατηγικής, καθώς και την 3) την εφαρμογή της. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση μεθοδολογιών ανάλυσης του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος, όπως είναι η ανάλυση ΔΑΕΑ (SWOT analysis), η ανάλυση PEST-DG, η ανάλυση των 5 ανταγωνιστικών δυνάμεων του Porter, η ανάλυση των 7S της McKinsey, καθώς και η ανάλυση της Αλυσίδας Αξίας του M. Porter. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν όλες εκείνες οι επιχειρησιακές στρατηγικές ανάπτυξης (πχ. Χρήση της μήτρας ANSOFF) , διάσωσης και αναστροφής, καθώς και οι ανταγωνιστικές στρατηγικές που αποσκοπούν την ανάπτυξη διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Κατά τη φάση της επιλογής, θα αναπτυχθούν επίσης οι μέθοδοι αξιολόγησης των διαφόρων στρατηγικών όπως είναι η Μέθοδος SAFe (Suitability, Acceptability & Feasibility). Τέλος, κατά τη φάση της Εφαρμογής θα αναπτυχθούν ειδικά θέματα ανάπτυξης αποδοτικών δομών, ανατροφοδότησης και ελέγχου της εφαρμογής της στρατηγικής με έμφαση στη διοίκηση των αλλαγών, της κουλτούρας και της Ηγεσίας. Το μάθημα ολοκληρώνεται με τη χρήση Balanced Scorecard στους Δημόσιους Οργανισμούς.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν επίπεδα στρατηγικής και πως αυτά επηρεάζονται από τις επιταγές του εξωτερικού (ευκαιρίες & απειλές), όσο και του εσωτερικού περιβάλλοντος (δυνάμεις & αδυναμίες). Τέλος, θα γνωρίσουν τις κρίσιμες πτυχές για την επιλογή και επιτυχημένη εφαρμογή της στρατηγικής.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα